Forretningsbetingelser

1. Aftale om køb, aldersgrænse m.v.

Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i nærværende salgs- og leveringsbetingelser, og vi opfordrer dig derfor til at læse betingelserne grundigt igennem, gøre dig bekendt med rettigheder og forpligtigelser, samt til at rette henvendelse til os i anledning af evt. spørgsmål.

Du får en kopi af vilkårene, når du modtager ordrebekræftelsen på din bestilling via e-mail. Vores salgs- og leveringsbetingelser er desuden altid tilgængelige via vores website www.bagetid.dk.

Det er ikke muligt at handle på Bagetid.dk såfremt du ikke er fyldt 18 år. Er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

2. Persondata, nyhedsbrev m.v.

Oplysninger afgivet til Bagetid.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Når du opretter dig som kunde hos Bagetid.dk er vi dog nødt til at registrere visse oplysninger for at kunne gennemføre ordre og foretage levering – men kun med dit samtykke.

De personlige oplysninger, der registreres, er navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Vi registrerer desuden alternativ leveringsadresse, såfremt du ønsker at benytte en alternativ leveringsadresse, f.eks. til din arbejdsplads.

Selskabet bag Bagetid.dk driver andre som Bagetid.dk lignende online shops og hjemmesider, og der vil i et vist omfang tillige blive reklameret for produkter i disse shops og hjemmesider via nyhedsbreve m.v. Du modtager dog kun nyhedsbreve pr. e-mail, såfremt du har accepteret dette i forbindelse med oprettelse af din kundekonto.

Bagetid.dk anvender cookies med henblik på at gemme indhold i indkøbskurven.

I Internet Explorer slettes cookies ved at vælge punktet ’Sikkerhed’ i menuen ’Funktioner’. I den fremkomne menu afkrydses ’Cookies’. Tryk på knappen ’Slet browserdata’ hvorefter cookies blive slettet.

I FireFox slettes cookies under menupunktet ’Indstillinger’ i menuen ’Funktioner’. Vælg fanebladet ’Privatliv’ og tryk på ’Ryd hele min historik’. Herefter afkrydses ’Cookies’ og der trykkes på ’Ryd’.

Personoplysningerne registreres hos Bagetid ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Bagetid ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på bagetid.dk er Bagetid ApS.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Efrog Media ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Bagetid ApS via e-mail kundeservice@bagetid.dk.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på bagetid.dkhvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere bagetid.dk.

3. Priser på produkter

Alle priser på Bagetid.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25% moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende, idet priserne kan variere fra dag til dag. Når du handler med bagetid.dk indgås aftaler på dansk.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan sende den mail til kundeservice@bagetid.dk.

Betalingskort- og bankgebyr oplyses altid inden køb. Transaktionsgebyr overstiger ikke de af PBS fastsatte gebyrer.

Bagetid.dk kan annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt eller lignende. Bagetid.dk tager forbehold for tastefejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte eller udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører og samarbejdspartnere.

4. Bestilling af produkter

Når du har foretaget din bestilling via Bagetid.dks online shop vil du modtage en ordrebekræftelse via den e-mail, du har benyttet. Af e-mailen vil det fremgå, hvilke produkter, du har bestilt samt pris og oplysninger om eventuelle leveringsomkostninger m.v.

5. Betalingsbetingelser

Du kan betale med Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Elektron, Mastercard og American Express. Du kan også vælge at betale med e-dankort, hvor du betaler via din egen netbank. Det er en betalingsmulighed for de over 2 mio. danskere, som i dag benytter sig af netbank. Når du betaler med kort, hæver vi først beløbet på din konto, når dine varer afsendes fra os. Du modtager kvittering for betalingen som pdf-fil sammen med din ordrebekræftelse.

6. Fortrydelsesret

Ved alle henvendelser bedes du venligst påføre dit ordrenummer, således at vi har mulighed for at identificere din henvendelse og behandle din henvendelse hurtigst muligt.

Som forbruger har du 90 dages fortrydelsesret, når du bestiller dine varer via Bagetid.dk. Vælger du betaling med ViaBill er ordren ikke omfattet af den udvidede 90 dages fortrydelsesret.

NB! Som erhvervsdrivende, er du ikke uden særlig skriftlig aftale omfattet af fortrydelsesretten og nedenfor anførte er således ikke gældende.

Endvidere gælder fortrydelsesretten ikke føde- og råvarer som fondant, marcipan, chokolade, levnedsmiddelfarver, sukkerpynt m.v. jf. Forbrugeraftalelovens § 9, stk. 2, nr. 1.

Du skal inden 90 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her: https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=160666#Bil3.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal herefter sende varen retur til Bagetid.dk med Post Danmark eller lignende. Returnering ved fysisk fremmøde på vores firmaadresse kan kun ske mod forudgående aftale. Du skal være opmærksom på, at når du returnerer en vare, fordi du har fortrudt købet, hæfter du tillige altid for returfragtomkostningerne.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Når vi har modtaget din anmodning om fortrydelsesret, bekræfter vi modtagelsen via e-mail. For at kunne opretholde fortrydelsesretten, bedes du venligst returnere varen i umiddelbar forlængelse af, at du har modtaget e-mailen fra os om, at vi har registreret din anmodning.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. Tilsvarende sker, hvis du bryder plomberingen på lyd- og billedoptagelser eller på computersoftware.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Ved fortrydelse i form af 'nægtet modtagelse' eller ikke afhentet, da opkræver vi et gebyr på 39 kr, svarende til vores udgifter til returforsendelsen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Du kan finde vores returseddel, som du bedes sende med din returforsendelse, her

Varen sendes til:

Bagetid ApS
Fiskerengen 12
3250 Gilleleje

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

7. Reklamationsret

Ved alle henvendelser bedes du venligst påføre dit ordrenummer, således at vi har mulighed for at identificere din henvendelse og behandle din henvendelse hurtigst muligt.

Køb foretaget via Bagetid.dks online shop er omfattet af købelovens regler om 2 års reklamationsret.

Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig på op til 2 år efter varens modtagelse. Dette gælder dog ikke slidtagedele og lignende, der er beregnet til at have en begrænset levetid. Reklamationsretten bortfalder desuden, hvis manglen er forårsaget af dine forhold. Det er endvidere en forudsætning, at manglen var til stede, da du modtog varen første gang.

De nærmere regler om reklamationsret følger af købeloven og giver dig kort beskrevet mulighed for:

  • at få manglen afhjulpet, f.eks. få varen repareret
  • at få varen byttet til en ny vare
  • at få et afslag i prisen
  • at få pengene tilbage ved at hæve købet

Hvis du vælger at få pengene tilbage eller et afslag i prisen, kan Bagetid.dk dog afvise dit krav og i stedet tilbyde dig at vælge mellem, at få manglen afhjulpet, f.eks. ved en reparation eller at få varen ombyttet.

Det følger af købeloven, at du er forpligtet til at reklamere inden rimelig tid efter, du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig.

Varen sendes til:

Bagetid ApS
Fiskerengen 12
3250 Gilleleje

Returnering ved fysisk fremmøde på vores firmaadresse kan kun ske mod forudgående aftale. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Særligt for erhvervskunder gælder, at reklamationsperioden er begrænset til 12 måneder fra levering. Erhvervskunden er forpligtet til straks at foretage kontrol af varen samt at undersøge denne for eventuelle mangler. Transportskader skal straks gøres gældende overfor transportøren. Reklameres der ikke rettidigt, bortfalder retten til at gøre mangler gældende.

8. Ændring eller annullering

Det er som udgangspunkt ikke muligt at ændre en bestilling, der er afgivet, men du kan gøre brug af din fortrydelsesret. Læs mere under punkt 6.

Bagetid.dk bestræber sig imidlertid altid på at opretholde et højt serviceniveau, og har du afgivet en bestilling ved en fejl, skal du hurtigst muligt kontakte os for at høre om det er muligt at ændre ordren. Er varen allerede sendt, er det ikke muligt at ændre bestillingen.

9. Ansvar

Bagetid.dk bestræber sig altid på, at bestilte varer bliver leveret hurtigst muligt, men påtager sig ikke noget ansvar for forsinkelse.

Bagetid.dk påtager sig ikke ansvaret for, at vores varer forårsager indirekte skade, følgestab, tab af arbejdsfortjeneste m.v. Brug af varer købt via Bagetid.dk sker således på eget ansvar.

Bagetid.dk påtager sig intet ansvar som følge af køberens retsforhold over for tredjemand.

10. Fragt- og levering

Bagetid.dk bestræber sig på at sende varerne samme dag, som ordren er afgivet, hvis vi har modtaget din bestilling inden kl. 13.00 på hverdage. Enkelte varer kan have en væsentlig længere leveringstid, hvilket altid altid står anført i forbindelse med bestilling af varen.

Bagetid.dk tager forbehold for udsolgte varer og leveringsproblemer som følge af umulighed.

Bagetid.dk leverer i samarbejde med Post Danmark eller lignende. Vær opmærksom på at Post Danmark ikke leverer pakker på weekender (herunder lørdage) og helligdage (herunder Grundlovsdag).

11. Lovvalg og værneting

Køb via Bagetid.dk er reguleret af dansk ret.

Enhver uoverensstemmelse mellem parterne som følge af en forbrugers køb via Bagetid.dks online shops kan indbringes ved byretten i overensstemmelse med reglerne om forbrugerværneting.

Såfremt køber er erhvervsdrivende, kan sagen alene indbringes for byretten i Hillerød.

Bagetid ApS
Fiskerengen 12
3250 Gilleleje

CVR: 38436848
E-mail: kundeservice@bagetid.dk
Tlf.: 42 92 00 85
Etableringsår: 2017