• Fri fragt over 500 kr
  • Kundeservice 11-15 på 70 25 25 30
  • Bestil inden kl. 13 og vi sender samme dag

Forretningsbetingelser

1. Aftale om køb, aldersgrænse m.v.

Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i nærværende salgs- og leveringsbetingelser, og vi opfordrer dig derfor til at læse betingelserne grundigt igennem, gøre dig bekendt med rettigheder og forpligtigelser, samt til at rette henvendelse til os i anledning af evt. spørgsmål.

Du får en kopi af vilkårene, når du modtager ordrebekræftelsen på din bestilling via e-mail. Vores salgs- og leveringsbetingelser er desuden altid tilgængelige via vores website www.bagetid.dk.

Det er ikke muligt at handle på Bagetid.dk såfremt du ikke er fyldt 18 år. Er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

2. Persondata, nyhedsbrev m.v.

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

 

Personoplysningerne registreres hos Bagetid ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på bagetid.dk er Marketingchef Jackie Frandsen.

Som registreret hos Bagetid ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@bagetid.dk.

 

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på bagetid.dkhvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere bagetid.dk.

3. Priser på produkter

Alle priser på Bagetid.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25% moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende, idet priserne kan variere fra dag til dag. Når du handler med bagetid.dk indgås aftaler på dansk.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan sende den mail til kundeservice@bagetid.dk.

Vi opkræver ikke betalingsgebyrer ved brug af kreditkort

Bagetid.dk tager forbehold for moms- og afgiftsændringer.

4. Bestilling af produkter

Når du har foretaget din bestilling via Bagetid.dks online shop vil du modtage en ordrebekræftelse via den e-mail, du har benyttet. Af e-mailen vil det fremgå, hvilke produkter, du har bestilt samt pris og oplysninger om eventuelle leveringsomkostninger m.v.

5. Betalingsbetingelser

Du kan betale med Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Elektron og Mastercard.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Det er også muligt at betale med MobilePay Online.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26.
ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.ViaBill.com/kredit

6. Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.   

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved tlf: 70 25 25 30 eller kundeservice@bagetid.dk. Du kan ligeledes benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

                                                                                                                        

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Bagetid ApS
Fiskerengen 12
3250 Gilleleje 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Du kan finde vores returseddel, som du bedes sende med din returforsendelse, her

7. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Særligt for erhvervskunder gælder, at reklamationsperioden er begrænset til 12 måneder fra levering. Erhvervskunden er forpligtet til straks at foretage kontrol af varen samt at undersøge denne for eventuelle mangler. Transportskader skal straks gøres gældende overfor transportøren. Reklameres der ikke rettidigt, bortfalder retten til at gøre mangler gældende.

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) leveringsomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine leveringsomkostninger.

Varen sendes til:

Bagetid ApS
Fiskerengen 12
3250 Gilleleje 

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

8. Ændring eller annullering

Det er som udgangspunkt ikke muligt at ændre en bestilling, der er afgivet, men du kan gøre brug af din fortrydelsesret. Læs mere under punkt 6.

Bagetid.dk bestræber sig imidlertid altid på at opretholde et højt serviceniveau, og har du afgivet en bestilling ved en fejl, skal du hurtigst muligt kontakte os for at høre om det er muligt at ændre ordren. Er varen allerede sendt, er det ikke muligt at ændre bestillingen.

9. Ansvar

Bagetid.dk bestræber sig altid på, at bestilte varer bliver leveret hurtigst muligt, men påtager sig ikke noget ansvar for forsinkelse.

Bagetid.dk påtager sig ikke ansvaret for, at vores varer forårsager indirekte skade, følgestab, tab af arbejdsfortjeneste m.v. Brug af varer købt via Bagetid.dk sker således på eget ansvar.

Bagetid.dk påtager sig intet ansvar som følge af køberens retsforhold over for tredjemand.

10. Fragt- og levering

Bagetid.dk leverer i samarbejde med GLS og Nemlevering. Vær opmærksom på at Nemlevering ikke leverer pakker i weekender (herunder lørdage) og helligdage (herunder Grundlovsdag).

Bagetid.dk bestræber sig på at sende varerne samme dag, som ordren er afgivet, hvis vi har modtaget din bestilling inden kl. 13.00 på hverdage. Enkelte varer kan have en væsentlig længere leveringstid, hvilket altid står anført i forbindelse med bestilling af varen.

Leveringstid 1-2 hverdage.

11. Lovvalg og værneting

Køb via Bagetid.dk er reguleret af dansk ret.

Såfremt køber er erhvervsdrivende, kan sagen alene indbringes for byretten i Hillerød.

Bagetid ApS
Fiskerengen 12
3250 Gilleleje

CVR: 38436848
E-mail: info@bagetid.dk
Tlf.: 70 25 25 30
Etableringsår: 2017

12. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Claus Winter, 70 25 25 30 / info@bagetid.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/

Handelsbetingelserne er senest opdateret 06.10.2017

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

bagetid.dk

Fiskerengen 12

3250 Gilleleje

E-mail: info@bagetid.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)